Time flies when you're having fun

Lieve mensen,

Voordat ik uit Nederland vertrok had ik me nog zo voor genomen regelmatig een stukje voor mijn blog te schrijven, maar dat is bij deze al mislukt. Om eerlijk te zijn, zijn er tientallen dingen die ik leuker vind om te doen, dus stukjes voor mijn blog schrijven schiet er eerlijk gezegd een beetje bij in. Helaas ben ik op het moment ziek en heb ik geen idee wat ik anders zou moeten doen, dus een goed moment om toch maar weer eens wat te schrijven lijkt me. Ook kan ik wat aandacht nu wel gebruiken, dus ik hoop dat ik wat leuke reacties krijg ;)

Ik heb alweer heel veel verschillende dingen gedaan sinds ik voor het laatst heb geschreven, dus ik zal alleen de leukste/interessantste dingen even noemen. Ten eerste is het weer hier de laatste weken heel erg veel mooier geworden, wat zeer aangenaam is als je het mij vraagt. Het was gisteren zelfs rond de 30 graden. Helaas heb ik nadat we drie interviews hebben gedaan de rest van de dag in bed gelegen, maar goed, een week eerder heb ik er wel van kunnen genieten, want toen ben ik met een groepje mensen naar Long Beach gegaan, een strand in New York. Het duurde wel anderhalf uur om er te komen, maar toen hadden we ook wat. De hele middag in de bikini op het strand gelegen.
Verder ben ik vorig weekend naar een groot kussengevecht geweest op Washington square. Dat was hilarisch! Wij met een groep van 15 á 20 mensen in de metro, met allemaal onze kussens in de hand. Je kon de mensen zien denken, ‘wat zijn zij van plan?'. De volgende dag ben ik naar een NBA basketbal wedstrijd geweest in New Jersey. Ik heb daar de New Jersey Nets tegen de Cleveland Cavaliers zien spelen. Heel leuk om die sfeer in zo'n stadion eens mee te maken. Iedereen is patat en hamburgers aan het eten en in de breaks zijn er allemaal leuke optredens. Leuk feitje is dat de ex man van Kim Kardashian bij de Nets speelt en we hem dus hebben zien spelen. Marvin vindt mij typisch een vrouw als ik dit zeg, maar goed, ik ben ook een vrouw ;). Afgelopen weekend ben ik met een aantal mensen naar Philadelphia geweest. We hebben zaterdagochtend om kwart voor tien de bus genomen vanuit New York en arriveerden twee uur later in Philly. Daar hebben we eerst wat rondgelopen en wat sightseeing gedaan, denk aan de Rocky Stairs en the Independence Building. Vervolgens zijn we richting South Street gegaan, de straat waar veel leuke winkels en restaurantjes zijn en dat was echt super leuk! Daar hebben we wat rondgelopen en Philly cheesesteak gegeten bij het beste cheesesteak restaurant van Philadelphia. We hebben daar wel drie kwartier voor in de rij gestaan, maar nu kunnen we ook zeggen dat we bij Jim's cheesesteak hebben gegeten. Ten slotte zijn we naar de campus van Penn State University gegaan en hebben we gezien hoe het er aan toe gaat op frat party's. Frat staat voor fraternity en dat is een soort dispuutshuis voor mannen. De huizen waar deze studenten wonen zijn echt gigantisch trouwens. Grote kamers, een tuin en een hele mooie veranda. Het doel van deze feestjes is volgens mij zoveel mogelijk zuipen en vrouwen versieren. Voor de mensen die American Pie wel eens hebben gezien, ik had het gevoel dat ik in American Pie was beland. Helaas waren we er om 1 uur wel klaar mee, maar moesten we nog tot twintig voor drie wachten op de bus terug naar New York. Je kan je voorstellen dat ik zondag helemaal kapot was.

Wat ik in de afgelopen weken ook nog heb gedaan is naar een Gospel kerk in Harlem geweest. Dit noem ik expres na de frat party om het contrast aan te duiden tussen de verschillende dingen die ik doe ;) Anyway, de Gospel kerk was een hele bijzondere ervaring. In het begin veel liedjes zingen, zoals je van een Gospel kerk verwacht, maar halverwege vroeg de dominee de nieuwe mensen te gaan staan. De rest van de kerk ging toen voor ons zingen en iedereen kwam naar ons toe om een hand te geven en ons te verwelkomen. Ik heb me nog nooit ergens zo welkom gevoeld. Ook ben ik naar de Amateurnight van het Apollo Theater geweest. Dit is een show waar iedereen die iets kan, kan optreden en waarin het publiek bepaald of de persoon goed of slecht bent door te juichen of boe te roepen. Ik vond de meeste optredens verrassend leuk om te zien al ging het boe roepen een beetje tegen mijn natuur in ;) Ten slotte ben ik hier vorige week uit eten geweest met Carla en familie. Heel leuk om hier mensen te zien die helemaal niet in dit leventje ‘horen'. Ik kijk er daarom ook heeeel erg naar uit dat Papa, Mama, Rens, Hanna en Marvin komen. Het duurt helemaal niet lang meer!

Wat betreft feestjes hebben we een paar weken terug in Ihouse de All Nations Celebration gehad, een groot evenement waar alle landen door middel van spelletjes, kleding en eten vertegenwoordigd worden door mensen die in Ihouse wonen. Ik zelf heb de Canadese foodbooth gedaan ondanks dat ik natuurlijk niet Canadees ben, maar het leek me wel leuk om wat te doen en ik kon bij hen aansluiten, dus dacht waarom niet. Nienke heeft met twee andere Nederlandse mensen trouwens Nederlandse spelletjes gedaan. Ze hebben koekhappen, spijkerpoepen en sjoelen gedaan, een groot succes! Ook hebben we hier St. Patricksday gevierd. Een Iers feest dat hier om de één of andere reden groots wordt gevierd, denk aan Koninginnedag in Nederland, maar dan in het groen. Afgelopen weekend was er in Ihouse een feestje met als thema Hollywood vs. Bollywood en ik ben daar, hoe verrassend als Bollywood verkleed gegaan. Een van de meiden uit Ihouse had een aantal Sari's en we zijn toen met een stuk of zes meiden als Indiase prinsessen naar het feest gegaan. Verder kan ik ook weer wat nieuwe clubs aan mijn lijstje toevoegen en het lijstje blijft groeien. Helaas hebben we vorige week wel afscheid moeten nemen van Ilse, ons Nederlandse maatje die twee maanden in New York is geweest. Gelukkig kunnen we het stappen gewoon weer oppakken als we allemaal weer in Nederland zijn ;)

Met de scriptie gaat het allemaal ook wel aardig, maar zoals jullie wel kunnen lezen is dat meer bijzaak. Het zou eigenlijk andersom moeten zijn, maar dat is zo moeilijk in The City That Never Sleeps, de stad waar altijd wat te doen is. Nienke en ik zijn nog steeds vooral bezig met het schrijven van het theoretisch kader, het lezen van verschillende artikelen en documenten, het houden van interviews en het transcriberen van de interviews. We hebben inmiddels al 6 interviews gehad en er staan er ook alweer 4 op de planning, dus dat gaat de goede kant uit!

Nou, ik geloof dat ik de interessantste dingen wel genoemd heb, al is de kans ook wel groot dat ik iets vergeten ben aangezien de laatste keer dat ik geschreven heb 9 maart was. In elk geval zijn jullie weer min of meer op de hoogte van wat ik hier mee maak. Tot snel!

Liefs Sietske

P.S. Ik zal ook weer wat foto'tjes uploaden, zodat het verhaal wat meer gaat 'leven'!

Reacties

Reacties

.Liefs Grootma

Ik geniet van je avonturen tot de volgende keer.dag Sietske,

Jans

Zo te lezen is het helemaal top daar in the bigapple.
Geniet er van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!