Het leven in the City

Lieve vrienden en familie!

Meer dan twee weken zijn alweer om sinds mijn vorige update, dus weer tijd voor een nieuw verhaaltje, zeker als je weet wat ik in de tussentijd allemaal meegemaakt heb. Ik zit hier echt geen moment stil.
Ik noemde de vorige keer dat ik wat schreef dat we naar New Jersey zouden gaan, maar de plannen zijn die ochtend veranderd. We hebben die dag weer wat sightseeing NY gedaan. We zijn toen naar Wall Street geweest, we hebben rondgelopen in het Battery Park en we hebben de ferry naar Staten Island genomen om het vrijheidsbeeld van wat dichterbij te kunnen bekijken.

Vandaag ben ik dan toch eindelijk over de brug naar New Jersey gegaan, maar dat had een heel andere reden dan toeristje spelen, namelijk voor het onderzoek. Brennon de manager van WOS heeft Nienke en mij naar Prudential gebracht, een van de partners van WOS en daar hebben we met de client-service managers en consultants gesproken, de mensen die in het bedrijfsleven werken, een tak van WOS die we nog niet echt van dichtbij hebben kunnen zien. Met het onderzoek loopt het al wel aardig. We hebben al twee interviews gehad die volgens mij prima zijn verlopen. Leuk om te zien en horenhoe gedreven mensen in hun werk kunnen zijn en hoe graag ze erover willen vertellen. Ik zie mezelf over een tijdje ook wel in een soortgelijke organisatie werken. Verder moeten we veel lezen om het theoretisch kader te kunnen schrijven endat gaat al wel aardig, maar het schrijven daarentegen.. Ach we hebben nog tijd zat!

De ‘werkweek' zoals Nienke en ik die hier hebben ziet er als volgt uit: maandag werken op het kantoor van WOS en ‘s avonds van 5 tot 7 college, dinsdag naar de bieb om te studeren/lezen/schrijven, woensdag weer op het kantoor werken, donderdag thuis werken en 's avonds weer van 5 tot 7 college en ten slotte vrijdag thuis werken en van 5 tot 7 pre-cert van WOS. Soms hebben we op de thuis/bieb werkdagen trouwens ook nog wel interviews, classes of andere meetings van WOS die we bijwonen, maar af en toe kunnen we zo'n dag ook best vrij nemen, tenminste dat vinden we zelf ;)

In de avonden is het heel wisselend wat we doen, soms sporten, soms ondernemen we iets, soms hangen we wat rond met wat andere mensen, heel soms doen weniks en we gaanredelijk vaak uit eten. We hebben het voordeel dat we al vaak mee uit eten zijn genomen en dan niet hoefden te betalen, maar alsnog kost eten hier mij handen vol geld. Om in shape te blijven moeten we daarom wel blijven sporten, al komt dat er niet altijd van, hier in het huis worden wel heel veel mogelijkheden geboden. Verder heb ik ook al twee keer hardgelopen in Riverside Park, het park naast ons huis en ik hou er van! Vooral gisteravond, het is hier deze week namelijk echt prachtig weer. Vandaag was het zelfs 21 graden en zonnig, kan je je voorstellen hoe parken hier er dan uit zien? Na het hardlopen zijn we naar Nuyorican Poets Cafe geweest waar ze een open mic avond hadden, dat was echt super! Allemaal dichters, rappers en zangers die daar hun ding kwamen doen, het echte New York!

In de weekenden is het naast sigtseeing vooral uitgaan wat we tot nog toe gedaan hebben. We zijn al naar Crimson Club geweest, Webster Hall, Lavo Lounge en 230-Fifth. Webster Hall was één van de eerste dingen waar we heen gingen en dat was een soort van cultuurschok. We moesten gigantisch veel betalen om binnen te komen, eenmaal binnen hing er een behoorlijk agressieve sfeer door alle uitsmijters die er rondliepen en daar kwam nog bij datde mannen amper van ons af warente slaan. Na die avond hoopten we dat niet elke club in NY zo zou zijn, maar de week erop bleek dat inderdaad niet het geval. We zijn toen met wat mensen van ons huis naar Lavo gegaan, een superhippe club waar je gratis naar binnen kan en gratis kan drinken als je mensen kent en dat deden we, dus dat was ideaal! De dag erna was mijn verjaardag. Voordat ik uit Nederland vertrok was ik bang dat ik niemand zou kennen tegen de tijd dat ik jarig zou zijn, maar dat was totaal niet het geval. Ik heb die avond een feestje gegeven op mijn verdieping en we zijn daarna naar 230-Fifth gegaan, een rooftopclub, fan-tas-tisch! Het zag er heel fancy uit en had een uitzichtop het empire state building. Mijn verjaardag was dus zeker zeer geslaagd! Wel vond ik het heel raar dat mijn vrienden en familie van thuis er niet bij waren. Ik heb Marvin ook erg gemist, maar gelukkig heeft de schat wel 2 keer gebeld en een kaartje gestuurd.

Zoals ik in het begin ook al zei, Ik maak hier zo veel mee. Het is gewoon niet allemaal toe te lichten, daarom even een korte opsomming van een aantal dingen die ik ook nog heb gedaan: Recruitment voor WOS in the Bronx, rondlopen in Soho, live de Oscar uitreikingen kijken, naar Madison Square Garden, Bubble tea drinken, naar Century21 (een outlet waar alle dure merken belachelijk goedkoop zijn) en shoppen in en rondom Macy's.

Nou, nu zijn jullie weer op de hoogte van mijn leventje in the City,
Tot de volgende keer!!

Liefs Sietske

Reacties

Reacties

Nienke

Ik vind mooi! :D

Anna

Klinkt geweldig lieverd, ikkan niet wachten tot wij er zijn! Geniet ervan! Xxxx

Paul

Leuk stappen daar of niet?! ;) Hahah.
Wederom een jaloersmakend verhaal!

Alieke

Haa Siets,

Wat klinkt het allemaal ontzettend tof wat jullie daar meemaken! Typisch gevalletje van het nuttige met het aangename combineren, als ik het zo lees. Have fun daar, enjoy en geniet ervan! 't Is voorbij voor je het weet!

Liefs, Alieke

Melissa

Siets, klinkt fantastisch! Keep up the good work!

Mariette

Wat klinkt het allemaal goed! Jullie worden ook goed beziggehouden door het WOS zie ik al weer :) Hoe vinden jullie college volgen in Amerika? Geniet ervan dames! xx

grootpa

Wij hebben verjaardagen gevierd in het fam.weekend.
en ook even aan jouw gedacht!
Have a good time and take care for you self

Nelleke

Leuk leuk leuk!

Dethmer

Sietske,

Seems like a long time ago since we last saw each other.
Good to see the NY is treating you well. I will keep informed by the family members on Facebook.
Count down must have started by now. Rest of the team joining in a few weeks.

Whishing you all the best for now.
Dethmer Boels

Actually my response to your story from March 9th is not very actual, but it works I hope.

Mirjam de Cocq-Timmerman

Ha die Sietske!
Het wordt onderhand traditie dat ik, wanneer mijn achternichtjes in het buitenland verblijven, een berichtje plaats op hun blog. Eerst Amarenske en nu jij. Wat een "bereisde Roeltjes" zijn jullie toch! Meid, geniet jij maar lekker in dat New York. En volgende keer moet je maar naar de familiedag komen, want dan willen we wel al jouw verhalen horen!
Liefs van ons allemaal uit Wijchen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!