Nog een weekje..

Lieve familie en vrienden,

Nog precies een week en dan zit ik om deze tijd in het vliegtuig naar New York. Ik zal donderdag 16 februari om 13:25 vanaf Schiphol vertrekken om vervolgens vijf maanden in New Yorkverblijven. Daar ga ikten eerste samen met Nienke IJdens (nienkeijdens.waarbenjij.nu)onderzoek doen voor mijn masterscriptie. Dit onderzoek gaan we uitvoeren bijbij WOS, voluit Workforce Opportunity Services (www.wforce.org). Een organisatie dieopleiding en werk verschaft aan jongvolwassenen uit achterstandsbuurten, die om verschillende redenen uit het reguliere onderwijs zijn gevallen. Coaching is hierin eenheel belangrijk aspect. Wat zo goed werkt aan deze organisatie is dat ze niet primair vertrekken vanuit de visie de jongeren een goede opleiding te bieden, maar vanuit de vraag van de markt. WOS gaat met grote multinationals in zee om de jongeren baangarantie te bieden en de bedrijven te helpen goed opgeleid personeel te werven, zodat ze hun IT werk niet hoeven uit te besteden aan lage lonen landen. In Nederland zijn ook plannen in ontwikkeling om dit project op te zetten, dus het is zeer zinvol om onderzoek te doen naar de goede en minder goede praktijken waar WOS tegen aanloopt. Onze taak is om de verschillende aspecten van WOS in kaart te brengen. Een hoofddoel is daarbij om te richten op de verschillende facetten van het coachen van de jongvolwassenen, in het bijzonder welke facetten werkzaam zijn en welke niet. We zullen vooral veel interviews gaan afnemen om hier een goed beeld vante krijgen. Daarnaast zullen we een vak uit het Adult Learning and Leadership program gaan volgen aan Teachers College, Columbia University. Dit vak zal gegeven worden door Arthur Langer, die samen met Jacques Zeelenook de begeleiding van ons onderzoek op zich zal nemen. Tijdens onze reis zullen we in het International House (http://www.ihouse-nyc.org) gaan wonen.Dit is een huis met heel veel kamers en appartementen waar studenten van over de hele wereld wonen. Het huis staat in Manhattan, om precies te zijn in Morningside Heights, naast Central Park. Wat wil je nog meer?

Dit klinkt trouwens allemaal heel goed geregeld en ik denk dat dat ook zo is, maar het viel niet mee om dat allemaal voor elkaar te krijgen. Formulier na formulier moest ingevuld worden, waarbij elke keer weer een rekening betaald moest worden, om uiteindelijk weer te horen te krijgen dat er iets niet klopte. Om gek van te worden!Gelukkig is het voor zover ik nu kan zien allemaal rond en kan ik zondag zonder stress beginnen met het inpakken van mijn koffer. Ik hoop dat ik niets zal vergeten, maar ach, mocht het wel zo zijn, een excuus om te kunnen shoppen is nooit mis, toch? Het weer in New York is trouwens vergelijkbaar met het weer hier, dus mijn warme truien, winterjas en bontlaarzen staan al klaar om ingepakt te worden.

Ondanks dat het natuurlijk ontzettend spannend is en ik zeker weet dat ik thuis heel erg zal gaan missen, heb ik zin om te vertrekken.De voorbereidingen zijn al zo lang aan de gang, dus het wordt nu tijd om te gaan.Daar komt nog bij dat ik Anneloes gisteren ook heb uitgezwaaid =( (zij is voor zes maanden naarKuala Lumpur, anneloeskeizer.waarbenjij.nu)en dat ik kan uitkijken naar bezoekjes van zowel Marvin, als Pap, Mam, Hanna & Amarens en Anna en Anne. Superrr leuk dat jullie komen, ik kijk er nu al naar uit! Verder ben ik als ik daar ben ook op Skype te vinden om mijn contacten met het thuisfront te kunnen onderhouden. Mijn Skype naam is sietske.klatter, schroom niet om me toe te voegen, vind ik alleen maar leuk!

Nu eerst nog een paar dagen schaatsen, met zoveel mogelijk mensen afspreken, maar zeker ook nogmijn kostbare tijd met Marvin doorbrengen, zaterdag mijnfarewell-party en dan GAAAAAAANN!!!

LiefsSietske

Reacties

Reacties

Stanzi

Oooo Siets wat spannend! Het wordt vast helemaal geweldig :D Ik ga je blog zeker volgen. Hele goeie reis alvast! Liefs xx

Sietske

Te geeeek!!! Alvast heel erg veel plezier en ik (wij) gaan al je stoere verhalen lezen :D
Kuss Sietske

Sylou

Lieverdje,
Wat een leuk verhaal!
Ik weet hoeveel bloed, zweet en tranen het jou heeft gekost om dit voor elkaar te krijgen! Vind het zo knap van je dat je ondanks vele tegenslagen gewoon door bent gegaan en kijk wat nu hebt! Echt geweldig!
Ik vind het zooo jammer dat ik niet bij je afscheidsparty kon zijn en al helemaal dat ik niet naar NYC kan komen om je op te zoeken. Je weet dat ik anders sowieso bij je was geweest!

Ik ga je missen.. Eigenlijk mis ik je nu al.
Dat worden 6 hele lange maanden zonder mn BF maar ik weet zeker dat we elkaar zoveel geweldige dingen te vertellen hebben in Augustus!

Ik hou van je!


Ps. Ik stuur je vandaag even een mailtje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!